اقتصادیبانک و بیمهفناوری اطلاعاتفین تک

خدمات سلف سرویس در شعب دیجیتالی

اقتصادجامعه؛ سال‌هاست که بانک‌ها برای کاهش هزینه‌ و افزایش کارایی خود، بر فناوری تکیه نموده‌اند تا بتوانند محصولات و خدمات خود را با استفاده از مناسب‌ترین کانال‌های مقرون به صرفه به مشتریان ارائه دهند. بنابراین فناوری‌های مشتری محور، ابزارهای لازم برای مدیریت روابط با پرسودترین روش‌ها را ایجاد می‌کنند. از آنجا که همه‌گیری کووید-۱۹ رفتار مردم جهان را تغییر داده است، استفاده از ATM، در بسیاری از نقاط جهان با کاهشی سریع مواجه شده است.

به‌گزارش اقتصادجامعه؛ این موضوع با ترکیبی از عدم فعالیت اقتصادی (به دلیل قرنطینه‌های اجباری)، افزایش استفاده از کانال‌های دیگر مثل موبایل یا حتی کانال‌های ارائه شده توسط فروشندگان و ترس نامعقول از حمل پول نقد، شدت گرفته است. در سال ۲۰۲۱، جهان امیدوار است بتواند به تدریج به شرایط عادی جدید بازگردد و با وقوع این امر، ATM یک راه حیاتی برای اقشاری به حساب می‌آید که با کانال‌های بانکداری دیجیتال راحت نیستند و یا متکی به پول نقد می‌باشند.

در بانکداری آینده، خدمات سلف‌سرویس در سطح جهانی با خدمات غیرحضوری و از راه دور، تکمیل خواهد شد تا جایگزینی برای بانکداری صرفاً دیجیتالی باشد. این روش، وجه تمایز بانک‌های قدیمی و ابزار آنها برای دفاع از خود مقابل نئوبانک‌ها و فین‌تک‌ها خواهد بود که سعی دارند با حداقل هزینه بازار را تصاحب کنند. امروزه بانک‌های هوشمند از پیشرفت‌های موجود در فناوری بانکداری سلف‌سرویس استفاده می‌کنند تا خدمات یک شعبه بانک را درون یک جعبه فلزی (ATM) ارائه دهند یا شعبه فعلی را به عنوان کانون ارائه خدمات مالی به روز رسانی کنند. همچنین توانایی سفارشی‌سازی ATMهای جدید برای ارائه خدمات بیشتر، از پرداخت قبوض گرفته تا تماس زنده تصویری با یک متخصص مالی، باعث می‌شود در کنار دسترسی به پول نقد، درآمدهای مازاد نیز حاصل گردد.

برای افراد متکی به پول نقد، خدمات سلف‌سرویس یک راه حیاتی خواهد بود و برای مشتریانی که بخاطر خدمات بانکداری دیجیتال ممکن است دسترسی خود به بانکداری  حضوری را از دست بدهند، ATMهای سلف‌سرویس از عدم دسترسی آنها به خدمات بانکی جلوگیری خواهد کرد. همچنین این دستگاه‌ها در شعب، می‌توانند راهی آسان برای دسترسی به تمام خدمات بانکی در تمام ساعات شبانه‌روز  باشند.

بانکی برای من، یک راهکار پیشرفته بانکداری از راه دور و بخشی از پیشنهاد نسل بعدی شعب است. این راهکار جدید به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بصورت سلف سرویس به کلیه خدمات بانکی دسترسی داشته و از طریق دستیار ویدئویی  با روشی ایمن و شخصی با مشاوران بانک ارتباط برقرار کنند.

این ماژول جدید برای پاسخگویی به نیازهای مشتری، از کانال‌های صوتی و تصویری بانکی و یا همان ترمینال ویدیویی دیجیتالی در شعبه استفاده می‌کند. این راهکار برای کمک به بانک‌ها برای دستیابی به شعب کاملاً دیجیتالی، کم هزینه، چند منظوره و مشتری مدار طراحی شده است.هنگامی که بانک‌ها ” بانکی برای من”  را راه‌اندازی می‌کنند، بانکی برای من خدمات بانکی دیجیتالی در شعب را پشتیبانی می‌کند تا نیازهای مختلف مشتریان از جمله سالمندان و معلولین برای دسترسی به خدمات شخصی، تعامل انسانی و انجام راحت‌تر تراکنش‌ها را برآورده کند.

این روش به بانک‌ها اجازه می‌دهد که ارائه خدمات مالی را علاوه بر شهرهای بزرگ، در مناطق روستایی و دورافتاده نیز گسترش دهند. از آنجا که بانک‌ها امروزه به دنبال تطبیق شعب با الزامات بهداشت عمومی فعلی برای رعایت فاصله اجتماعی هستند، این ماژول یکپارچه و ایمن، از طریق کانال صوتی و تصویری بانکی، ارائه خدمات را با استفاده از دستگاه‌های سلف سرویس برای کارکنان و مشتریان امن و بهداشتی می‌کند. فناوری سلف سرویس دیجیتال در قلب شعبه بانکی نسل بعدی قرار دارد، اما مشخص است که برای کمک به بسیاری از مشتریان برای استفاده از این فناوری‌ها، باید اقدامات بیشتری انجام شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/yDgzV

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا