اجتماعیشهری، جامعه

دانش آموزان منطقه۲ برای مقابله با حوادث طبیعی احتمالی آماده شدند

جامعه اقتصادی ؛رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری منطقه۲ گفت: همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس ، با هدف آشنایی دانش آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن، مانور زلزله در مدارس منطقه۲ برگزار شد.
به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ ، امین شجاعی ضمن اعلام خبر فوق افزود: مانور زلزله و ایمنی در مدارس با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر آن، حفظ آرامش روانی، ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله و ارتقای آگاهی دانش آموزان با رویکرد خروج اضطراری و پناهگیری در مدرسه با همکاری آموزش و پرورش و معاونت اجتماعی و فرهنگی برگزار شد.
وی گفت: سرعت عمل و افزایش مهارت های دانش آموزان و پناه گیری و خروج اضطراری، ارکان مهم و اساسی در هنگام وقوع زلزله به ویژه در مدارس است که تمرین و تکرار آن برای سلامت و ایمنی دانش آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است.
شجاعی گفت: برگزاری مانور فرصت مناسبی است تا توانمندی های دانش آموزان و میزان آمادگی برای مقابله در برابر بلایای طبیعی را مورد سنجش قرار دهیم، نقاط ضعف و قوت را شناسایی و نسبت به رفع معایب و تقویت نقاط مثبت اقدام کنیم.
لازم به ذکر است  درحال حاضر این مانور در مجتمع تطبیفی و بین المللی دختران تهران و دبیرستان دخترانه شهید بهزادی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/y3Ilb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا