اجتماعیشهری، جامعه

دیدارشهردار منطقه ۵ با دانشجویان منتخب به مناسبت روز دانشجو

جامعه اقتصادی ؛مدیریت شهری منطقه ۵ به منظور بهره گیری از ظرفیت دانشجویان کار گروه های تخصصی راه اندازی می کند .

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ ، بعد از ظهر روز دانشجو در منطقه امید و زندگی ، متمایز بود ، در حالیکه برخی به طبل آشوبگری می نواختند تا از دانشجویان سواستفاده کنند ، شهرداری منطقه با ابتکاری خاص ، برخی از چهره های دانشجویی ساکن و یا دانشجو در دانشگاه های منطقه را به یک گفتگوی انتقادی و چالشی با مدیریت شهری دعوت کرد .

دانشجویان یکی پس از یکی دیگر آمدند ، آمدند به سالن شهدای مدافع حرم که برای وطن جان خود را فدا کرده بودند . آرام نشستند و مجری برنامه پس از تلاوت قرآن و پخش دو کلیپ در خصوص روز ۱۶ آذر و معرفی منطقه ۵ ، با لحن طنزی جمع را به انتقاد و ارایه پیشنهادات برای بهبود خدمت رسانی دعوت کرد .

سپس احسان شریفی « شهردار منطقه ۵ » علاوه بر خیر مقدم ، به معرفی خود پرداخت و در تلاش صریحی ، کمک دانشجویان را استمداد کرد و همه ماجرا از اینجا آغاز شد و دو ساعت و نیم بعدی سراسر گفتگو گذشت .

دانشجویان حاضر از اهمیت توجه به موضوعات مذهبی در شهر تا نیازمندی به ورزش ، برخورد با یک گردانی ، استفاده از سرای محلات در خدمات بهداشتی بیشتر ، رفت و آمد دانشجویان به دانشگاه ها ، افزایش خطوط اتوبوسرانی ، کمک در احداث شهربازی ، مسجد و درمانگاه ، تسهیل مشاغل مادران ، فضای کار اشتراکی ، توسعه سیستم اطلاع رسانی ، انتقاد از وضعیت پسماند شهری ، حرص درختان ،برخورد با دست فروشان ، هوشمند سازی مدیریت بحران و بی تفاوتی مدیریت شهری به ظرفیت نخبگان صحبت کردند ، گاهی تند شدند و گاهی همدیگر را با دست زدن های ممتد تشویق ، اما آنچه مهم بود ، رفتار دلسوزانه ، متعهدانه و راهبردی ایشان بود که برای آینده شهر با دنیای انرژی و امید صحبت می کردند .

در این نشست احسان شریفی شهردار منطقه ۵ ، طی سخنان کوتاهی به دانشجویان گفت: باید توکل به خدا و امید را در همه حال در نظر داشته باشیم و از فرصت ها برای ساختن آینده ای موفق تر استفاده کرد و برای اداره شهر به کار برد.

او از دانشجویان خواست که از ظرفیت و توانمندی های خودشان در خصوص نظارت در اجرای ماموریت های مدیریت شهری در سطح شهر استفاده کنند و اظهار داشت: هر جا که می توانست دست ما را بگیرید با هر توانی ما استقبال می کنیم و از اینکه نقد شویم ، خوشحال هم هستیم . شریفی با اشاره به وجود سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ این مجموعه را مرکزی دانش بنیان دانست که مکانیزم مشارکت شهروندان در اداره شهر را طراحی کرده است .

شریفی با پر اهمیت دانستن هم افزایی نخبگان و ایده پردازان در اداره شهر خواست تخصصی تر کردن موضوعات را در جلسات اتی با دانشجویان داشت و افزود: کار گروه هابی را به کمک خود شما به زودی تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم از ظرفیت های شما به نحو احسنت استفاده کرد .

شهردار منطقه ۵ تاکید کرد: مشکلات کشور کم نیست اما با مشورت جمعی و همفکری می توان بخشی از این مشکلات را حل کرد و بهتر است از خودمان شروع کنیم تا ببینیم به چه اندازه دلسوز و وفادار هستیم و به چه اندازه موثر در اداره جامعه .

در پایان این نشست شهردار منطقه ۵ خود را از دانشجویان دانست و گفت که همیشه پذیرای پیشنهادات و انتقادات و … شما هستم.

از نکات جالب این جلسه ، حضور دختر خانمی ۶ ساله و محجبه بود که به درخواست خودش ، شهردار به او مجموعه کتاب های از داستان ها و اشعار شعرای بزرگ را به زبان کودکان ، اهدا کرد .

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/wLxAg

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا