استارتاپاقتصادیبازار سرمایهدانش بنیان

رئیس ستاد اجرای نمایشگاه :»

هدف نمایشگاه تخصصی اپلیکیش پیوند تکنولوژی و اپلیکیشن‌های کاربردی است

 جامعه اقتصادی ؛رییس ستاد برگزاری نمایشگاه APPEX2024 از برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی پیوند تکنولوژی و اپلیکیشن‌های کاربردی و بسترسازی برای ارائه حداکثری ظرفیت‌های و توانمندی‌های شرکت‌های داخلی، از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رودخبر داد.

 

به گزارش جامعه اقتصادی ؛ علی معین، در نشست خبری که به همین منظور، صبح امروز در محل تالار اصفهان نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، ضمن بیان این مطلب، گفت: این رویداد که قرار است از دوم لغایت پنجم بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود، به همت گروه تجارت و اطلاعات IGT برپا شده که با رویکردی متفاوت در حوزه استارت آپی، به عنوان نخستین نمایشگاه در این حوزه قابل اهمیت است.

وی با بیان آن که فرهنگ سازی و ایجاد تبادل افکار بدیع و همچنین ایجاد الگوی بهینه در کنار افزایش سطح فعالیت‌های تجاری، سرمایه گذاری و درآمدزایی، از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه محسوب می شود، یادآور شد: پیوند تکنولوژی و اپلیکیشن‌های کاربردی و بسترسازی برای ارائه حداکثری ظرفیت‌های و توانمندی‌های شرکت‌های داخلی، از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود ضمن آن که اشتغال زایی و رشد همکاری‌های ملی و بین المللی، نیز به عنوان هدف دیگر برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است.

رئیس ستاد اجرای نمایشگاه در مورد همکاری مشترک با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: آخرین دستاوردی که داشتیم، قرار بود بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای استارت‌‌آپ‌های حوزه بازی را تحت موارد حمایتی به‌صورت کانتر داشته باشد که در حد نامه‌نگاری ماند و هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

رئیس ستاد اجرای نمایشگاه گفت که برای شرکت‌ استارت‌آپ‌های کوچک شرایطی در نظر گرفته شده است تا آنها هم بتوانند در نمایشگاه شرکت کنند. با صندوق نوآوری توافق کردیم تا سقف ۶۰ میلیون تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات داده می شود. حداقل متراژ غرفه‌ها ۱۲ متر با متری ۷۱۱ هزار تومان است که ما به بعضی از شرکت‌ها تا ۶ متر هم اختصاص داده‌ایم.

در همین رابطه، رضا الفت نسب، رییس شورای سیاستگزاری نمایشگاه APPEX2024 به گروه‌های کالایی یا شرکت کنندگان در این نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: اپلیکیشن‌ها، کسب و کارهای نوپا، توسعه دهندگان، شتاب دهنده‌های و سرمایه گذاران خطرپذیر در کنار سرمایه گذاران، اپراتورهای تلفن همراه و نیز فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، از اصلی ترین گروه‌های هدف در این نمایشگاه هستند ضمن آن که این نمایشگاه بستری برای تولید کنندگان محتوا، فعالان فین تک، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و نیز آپ‌های رمز ارزی به شمار می‌رود تا با حضور در آن، به ارائه توانمندی‌های خود و نیز آخرین دستاوردهای این حوزه بپردازند.

وی از برپایی غرفه‌های ۶ متری در این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است، همکاری لازم برای شرکت‌هایی که قصد ارائه خدمات و محصولات خود را دارند در غرف ۶ متری نیز فراهم شود که در این خصوص، مکاتبات صورت گرفته اما قطعی نشده است.

این در حالی است که ستاد برگزاری نمایشگاه در حال رایزنی با اپراتورهای مطرح کشور برای حضور در نمایشگاه APPEX2024 است که این قضیه نیز تا کنون منجر به اخذ رضایت شفاهی شده که تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

به گفته الفت‌نسب، چالش‌های اپلیکیشن‌ها در حوزه رگولاتوری باید محل بحث باشد و ما درنظر داریم به‌عنوان برگزارکننده این نمایشگاه به اپلیکیشن‌ها در این راستا کمک کنیم. زیرا شرایط خاص سیاسی و اقتصادی کشور در مرحله گذر است.
به گفته الفت‌نسب یکی از اصلی‌ترین مسائل موجود، مهاجرت نیروی انسانی و کمبود آن در کشور است و با این وضعیت حاکمیت باید نگران آینده کشور در این حوزه باشد.

 

آرش سروری، دبیر شورای سیاست‌گذاری در این نشست گفت: سیاست بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای متفاوت شده است و شرایط همکاری خیلی راحت نیست، برای نمایشگاه اپکس هم همکاری خاصی صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: تاکنون ٣٢ شرکت ثبت نام کرده‌اند و علاوه بر غرفه‌ برای محتواسازی هم پنل و نشست‌هایی تدارک دیده شده است. همچنین استارت‌آپ‌ها به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌‌شوند که استارت‌های بزرگ به استارت‌‌آپ‌های کوچک کمک کنند و انتقال تجربه داشته باشند.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/G6vJc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا