اجتماعیسایر اجتماعی

معدنی پور تاکید کرد؛

نیازهای بروز زنان و خانواده در تهران شناسایی شود

جامعه اقتصادی؛رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر نقش موثر زنان در توسعه اجتماعی پایدار تاکید کرد و گفت: توسعه پایدار بدون نقش آفرینی بانوان محقق نخواهد شد.

به گزارش جامعه اقتصادی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با مدیر و معاونان این اداره کل و مسوولان بانوان مناطق بیست و دوگانه شهرداری تهران تشکیل جلسه داد.

در این نشست نرگس معدنی پور با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه زنان در مدیریت شهری دارای اهمیت بسیاری است، گفت: اگر بخواهیم از توسعه اجتماعی پایدار صحبت کنیم قاعدتاً می بایست در آن نقش ویژه ای را برای زنان در نظر بگیریم چراکه توسعه پایدار بدون نقش آفرینی بانوان محقق نخواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه زنان در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می بایست حضور پررنگی داشته باشند، بیان داشت: باید الگوی سوم زن تبیین و شاخصه های آن به جامعه ارائه گردد.

وی تاکید کرد: اداره کل امور بانوان شهرداری تهران می‌بایست در تدوین برنامه چهارم توسعه شهرداری به موضوع زنان و خانواده و بویژه موضوع “الگوی سوم زن” بپردازد و آن را تبیین نماید.

معدنی پور ادامه داد: باید این حقیقت را پذیرفت که زنان نه تنها نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند بلکه به دلیل نقش موثرشان در خانواده بر نیم دیگر جامعه هم تاثیر گذارند لذا کار کردن در حوزه زنان، فعالیت برای کل جامعه است.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که مهمترین حوزه تاثیر گذار در مدیریت شهری، حوزه فرهنگی و اجتماعی است و در موضوعات متنوع و متعدد این حوزه می بایست نگاه ویژه ای به موضوعات مرتبط با زنان داشت.

معدنی پور با اشاره به اینکه نیازهای امروز جامعه متفاوت با سال های گذشته است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ها می بایست بر اساس مقتضیات زمان صورت گرفته و با توجه به نیاز روز جامعه فعالیت ها را تعریف کرد.

وی ادامه داد: اداره کل امور بانوان باید برای تمام گروه‌های حوزه زنان مانند دختران، بانوان خانه دار، بانوان شاغل، بانوان جوان و میان سال و سالمند، زنان سرپرست خانوار و… برنامه ریزی مدون و مستمری با رویکردهای متفاوت توانمندسازی، آموزشی، ظرفیت سازی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و… داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه به نقش و جایگاه زیرساخت ها و مجموعه های، فرهنگی هنری، ورزشی و اجتماعی حوزه زنان در شهرداری تهران برای ارائه خدمات به بانوان اشاره کرد و گفت: یکپارچه سازی و استاندارسازی و الگوسازی مجموعه هایی چون شهربانوها، شهردخت ها، مراکز مهارت آموزی کوثر، بوستانهای بانوان، مجموعه های ورزشی بانوان باید مدنظر قرار گیرد و سیاست‌های یکپارچه و واحدی در هر یک ازاین مجموعه ها با توجه به کارکرد و ماموریت‌های آنها باید پیش بینی شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت موضوع تحکیم بنیان خانواده در شهر تهران بیان داشت: در انجام کلیه فعالیت ها و اجرای تمام برنامه های شهرداری تهران می بایست موضوع خانواده و رویکرد خانواده محوری در ابعاد مختلف برنامه ریزی ها بویژه در حوزه ماموریتی فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/9ZpVw

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا