اجتماعیشهری، جامعه

ورزش شهروندی به عهده شهرداری است

جامعه اقتصادی ؛مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری:یکی از رسالت‌های اصلی ما ترویج ورزش است چراکه گسترش و ترویج ورزش شهروندی به عهده شهرداری است.

به گزارش جامعه اقتصادی ؛حسین اوجاقی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری در نشست خبری‌ای که امروز یکشنبه (۲۳ مهر) به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، به تشریح برنامه‌های این سازمان پرداخت و گفت: یکی از رسالت‌های اصلی ما ترویج ورزش است که این امر میسر نمی‌شود مگر با همکاری رسانه‌ها. همچنین یکی از برنامه‌های شهرداری علاوه بر تحول سخت افزاری، تحول نرم‌افزاری است که این تحول را با ورزش می‌توان ایجاد کرد. در حقیقت چیزی که حال مردم را خوب می‌کند سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی است. همچنین از طریق ورزش می‌توان آسیب‌های اجتماعی را کمتر کرد و این تنها از طریق سرمایه‌گذاری روی ورزش  میسر است تا بتوان آسیب‌ها و هزینه‌های درمان را کمتر کرد.
وی افزود: برگزاری مسابقات با محور ورزش قهرمانی یک بخش از فعالیت ورزش شهروندی است و توسعه ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی از دیگر فعالیت‌های سازمان ورزش شهروندی است.
اوجاقی اضافه کرد: حلقه مفقوده در ورزش بحث اخلاق مداری است که باید در این زمینه حرکت کنیم. ضمن اینکه ترویج ورزش آیینی و سنتی نیز از دیگر اهداف سازمان ورزش شهروندی است تا حال مردم را خوب کنیم.
مدیرعامل سازمان ورزش گفت: سرانه ورزش در تهران ۲ متر مربع است که با محاسبه فضای روباز که به ورزش اختصاص پیدا می کند این میزان از میانگین سرانه جهانی پایین‌تر است.
وی تاکید کرد: از دو طریق سعی کردیم به مردم خدمات ارائه دهیم؛ یکی با استفاده از زیرساخت‌ها و اماکن ورزشی که در سال گذشته چیزی حدود ۱۵ میلیون سانس از مجموعه‌های ورزشی به مردم به صورت تفریحی و آموزشی خدمات ارائه شد و دوم ارائه خدمات به صورت رویداد محور به شهروندان بود.
وی همچنین گفت: یکی از برنامه‌های این سازمان در هفته تربیت بدنی برگزاری مسابقات ورزشی در ۷ رشته انفرادی و ۳ رشته تیمی تحت عنوان (قهرمان شهر) است که تلاش کردیم حداقل یک میلیون نفر از جمعیت شهر تهران را در سامانه سازمان ورزش شهروندی ثبت نام و برای این تعداد برنامه ریزی لازم را داشته باشیم. سعی داریم این تعداد رشته‌های ورزشی را در کنار هم در بوستان یا محوطه بزرگی برگزار تا مردم را از این طریق درگیر ورزش کنیم‌.
وی گفت: طی سال های گذشته به دلیل کرونا ۶۹ مجموعه ورزشی ما بسته شده بود که توانستیم با اختصاص بودجه لازم امسال فعالیت ۶۲ مجموعه ورزشی را از سر بگیریم و مابقی مجموعه‌ها به دلیل نداشتن سند مالکیت یا به دلیل بحث معارضین هنوز موفق به بازگشایی آنها نشده‌ایم که البته بحث فعالیت مجدد آنها در دستور کار است.
اوجاقی همچنین از فعالیت ایستگاه ورزش صبحگاهی یا ورزش شهروندی در پارک‌ها و بوستان‌ها خبر داد و افزود: این ایستگاه‌ها به صورت جداگانه در بخش زنان و مردان در مناطق مختلف فعالیت خواهند کرد که فعالیت آنها ملزم به رعایت یکسری قوانین خاص است. همچنین مربیانی که در این ایستگاه‌ها حضور پیدا می کنند باید گواهی درجه ۳ از فدراسیون‌های مربوط به خود داشته باشند.
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی ۶۲ پادکست نیز تولید شده که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. همچنین گفتمان ورزش همگانی را مدنظر قرار داده‌ایم که می تواند شرایط خوبی را فراهم کند.
اوجاقی افزود: در حال حرکت به سمتی هستیم تا بتوانیم بحث فروش بلیت‌ها و سانس‌ها به صورت الکترونیکی را فراهم کنیم. در حقیقت فاز یک بحث هوشمندسازی در سازمان ورزش در هفته تربیت بدنی کلید خواهد خورد.
مدیرعامل سازمان ورزش شهروندی خاطرنشان کرد: بی‌تحرکی و کم‌تحرکی زیادی در تهران وجود دارد به طوری که نزدیک ۵۳ درصد جمعیت تهران دچار کم تحرکی هستند که سعی داریم امکاناتی را فراهم تا مردم را درگیر فعالیت‌های ورزشی کنیم.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/NfiOg

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا