سایر فرهنگیفرهنگی، ورزشی، گردشگری

پوستر «شعرتن پوش» طرح شیم رونمایی شد

پوستر «شعرتن پوش» طرح شیم عصر روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه با حضور حمید قبادی دبیرکارگروه ساماندهی مد ولباس کشور و شیما محمودی مدیر طرح شیم و جمعی از اصحاب رسانه در سالن همایش های بوستان گفتگو رونمایی شد.

به گزارش اقتصاد جامعه وبه نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، شیما محمودی مدیر طرح شیم درباره المان ها و نمادهای استفاده شده در این پوستر گفت: در پس زمینه پوستر طرح شیم از دو صندلی روبروی هم که دارای کف پوشی از حروف فارسی ایران است استفاده شده است. این دو صندلی نمادی از دو شاعر حافظ شاعر پرآوازه ایرانی و گوته شاعر آلمانی است که در شهر وایمار آلمان وجود دارد.

وی افزود: از آوردن نام دو شهر شیراز و وایمار را در این پوستر سعی داریم موضوع خواهر خوانندگی این دو شهر زیبا و تاریخی ایران و آلمان را مطرح کنیم موضوعی که مجالی را فراهم می کند تا هر دو کشور به یک همنشینی فرهنگی دست یابند.جایی که فرهنگ ها با یکدیگر تلاقی پیدا نمی کنند بلکه یکدیگر را دربرمیگیرند چراکه این رسم خواهرانگی است.
محمودی تصریح کرد: در این پوستر شیراز نمادی از هویت ایران زمین به شمار می رود سرزمینی که جای در قلب تاریخ تمدن دارد و وایمار نمادی از شهرهای تاریخی اروپا است که هنرمندان، نویسندگان و فلاسفه تاثیر گذار در تاریخ و فرهنگ و تمدن کشور آلمان مانند گوته، باخ، نیچه، مارتین لوتر، شوپنهاور و واگنر را در دل خود جای داده و پرورانده است‌.
بر روی پوستر کلمه باغ شیم را به صورت انگلیسی آورده ایم.باغ شیم (شیم گاردن) نشانه باغ های سرسبز شیراز است چون شیراز را در قدیم الایام با باغ های سرسبزش می شناختند. باغ شیم خاستگاه خواهر خوانده های شیراز می گردد و با این مهم به تئوری تقریب تمدن ها جامعه عمل می پوشانیم.
هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از ۲۶ بهمن تا ۲ اسفنده ماه با شعار خوشا مکران و نقش بی مثالش از ساعت ۱۰ الی ۲۰ در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می شود

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/aokxV

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا