در جریان بازدید مذکور، امکان بازسازی و نوسازی پلهای عابر مکانیزه فرسوده و مستهلک شهر تهران با اولویت گذرگاههای پرتردد پایتخت، مورد بررسی تخصصی قرار گرفت.
معاون شهردار تهران، اختلال عملکرد پلهای عابر مکانیزه را ناشی از عوامل متعدد دانست و بر اهمیت رسیدگی به وضعیت فنی، ظاهری و زیبایی منظر این پلها در کوتاه مدت تأکید کرد.
در همین راستا، عملکرد تعدادی از پلهای عابر پیاده در مناطق ۵، ۷، ۸ و ۱۳ شهرداری تهران بررسی و مقرر شد، ضمن ارزیابی وضعیت سایر پلهای مکانیزه تهران در اسرع وقت، نسبت به راهاندازی ایمن و خدمترسانی مطلوب به شهروندان اقدام شود.
گفتنی است، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی تبصرههای بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران (سهشنبه یکم اسفندماه ۱۴۰۲)، مسئولیت نگهداشت پلهای عابر پیاده مکانیزه پایتخت را از سازمان زیباسازی سلب و به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران سپردند.