اجتماعیشهری، جامعه

شهرداری منطقه ۸ در کنار دختران

اقتصا جامعه:شهردار منطقه ۸ اعلام کرد: با برگزاری برنامه ورزشی بزرگ برای دختران و توزیع طناب‌های ورزشی، هفته کرامت را با اهتمام به سلامتی و تحرک دانش‌آموزان جشن گرفتیم.

به گزارش اقتصاد جامعه :فاطمه تنهایی اظها کرد: این برنامه‌ها نه تنها برای ترویج سلامتی مفیدند، بلکه فرصتی برای ایجاد همبستگی و شادمانی گروهی نیز فراهم می‌آورند. از همکاری‌های موفق و نتایج بخش شهرداری تهران و آموزش و پرورش برای بهبود شرایط آموزشی استقبال کرده و تامین منابع برای آینده روشن و بهتری برای دانش‌آموزان می‌خواهیم.

او ادامه داد: با آغازدهه کرامت، تصمیم گرفتیم یک برنامه بزرگ ورزشی پرانرژی و ویژه برای دختران برگزار کنیم که با همت و همکاری هشت مدرسه برگزیده منطقه، موفق شدیم ۱۴۰۳ طناب ورزشی را بین دانش‌آموزان دختر توزیع کنیم. این اقدام با هدف تحریک فعالیت ورزشی و افزایش حضور دختران در این زمینه صورت گرفت.

شهردار منطقه ۸ اظهار کرد: برای ما اهمیت داشت که این برنامه، تمرکز بیشتری بر موضوع ورزش و تحرک در میان دانش‌آموزان دختر ایجاد کند.

تنهایی اضافه کرد: این مسئله برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا دانش‌آموزان دختر، آینده و مادران فردای جامعه ما هستند و حفظ تندرستی آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که نه تنها در این زمینه شهرداری بلکه در حوزه آموزش و پرورش نیز برای ما حائز اهمیت است.

او تصریح کرد: بنابراین، با تلاش و همت، تصمیم گرفتیم تا این مهم را عملی کرده و با برگزاری جشنواره ورزشی، به موضوعات سلامتی دانش‌آموزان توجه بیشتری داشته باشیم. این برنامه طناب‌زنی نیز به عنوان یکی از اقدامات این رویداد مهم و انگیزشی، تدبیر شده است. همچنین، امروز سعی کردیم که به‌همراه این جشنواره ورزشی، برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده ترتیب دهیم تا در آغاز هفته کرامت و همگام با جشن تولد حضرت معصومه (سلام‌الله علیها)، یک یادگار خوش و ماندگار برای دانش‌آموزان فراهم آوریم.

شهردار منطقه ۸ خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما، این است که موضوع ورزش را برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان به شکل قابل توجهی برجسته کنیم. افزایش قد و اضافه وزن که بین دانش‌آموزان رواج پیدا کرده، بر اثر کم‌تحرکی و اعتماد زیاد به بازی‌های کامپیوتری رخ می‌دهد. از این رو، با برگزاری یک جشنواره ورزشی، تلاش کردیم تا دانش‌آموزان دختر را به همراه یکدیگر به سمت انجام فعالیت‌های ورزشی بزرگ الهام بخش کنیم.

تنهایی با اشاره به اینکه منطقه ۸ را با نام امام رضا شناخته می‌شود، اضافه کرد: از برنامه‌های ما در دهه کرامت که همزمان با جشن میلاد حضرت امام رضا (علیه‌السلام) است، دعوت یکی از بزرگترین هنرمندان کشور در یکی از باشگاه‌های ورزشی منطقه است که ظرفیت پنج هزار تماشاگر و بیننده را دارد و یک جشنواره بزرگ با برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده را قرار است برگزار کنیم.

او ادامه داد: همچنین، در میدان نبوت سعی کردیم مولود خوانی و برنامه‌های مذهبی فرهنگی را برگزار کنیم تا در کنار این دو برنامه بزرگ در محلات، بوستان‌ها، و سرای محلات کوچک نیز این موضوع تقویت شود.

شهراد منطقه ۸ عنوان کرد: برای ما اهمیت دارد که با نام امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه علیه السلام، بهانه‌هایی برای شادی در منطقه ۸ اجرا کنیم.

تنهایی اظهار کرد: کار بزرگی که شهرداری تهران چند سالی انجام داده است، اداره کل آموزش شهروندی موضوعاتی که به مدارس مربوط است را اجرا می‌کند. در سال گذشته، نزدیک به ۳ میلیارد تومان برای انجام کارهای عمرانی در مدارس منطقه ۸ صرف شد.

او ادامه داد: این موضوع به همراه تفاهمنامه‌ای که منطقه ۸ با آموزش و پرورش داشته است، انجام شد. آموزش و پرورش اعلام کرد کدام مدرسه به ایزوگام  یا آسفالت یا خرید تجهیزات و یا لوازم اداری نیاز دارند.

شهردار منطقه ۸ ادامه داد: توافق بین ما و آموزش و پرورش اتفاق افتاد. بسیاری از موضوعات مانند فضای سبز، پوشش گیاهی، و نصب نیمکت‌ها در مدارس برای استراحت دانش‌آموزان مدنظر قرار گرفت.

تنهایی اضافه کرد: یک مدرسه دولتی به نام “بشارت” در منطقه ۸ برای فرزندان مبتلا به اوتیسم داریم. این مدرسه سرویس برای خانواده‌هایی که از مناطق ۸، ۱۳، ۱۴ و ۷ برای بحث آموزش به منطقه ۸ مراجعه می‌کنند، فعالیت می‌کند. در کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر تهران، دو سال است که بودجه مصوبی را برای مدرسه اوتیسم باز کردیم. امسال نیز مبلغی اختصاص دادیم و طی تفاهم‌نامه تعیین کردیم که مبلغی هر ماه به حساب مدرسه این اختصاص داده شود.

او بیان کرد: این تدابیر متناسب با مشکلات و نیازهای خانواده‌ها و دانش‌آموزان مدرسه اوتیسم است که به نحوه بهتری خدمات رسانی انجام شود.
شهردار منطقه ۸ گفت: سال‌هاست که مدارس دخترانه منطقه از نظر زیرساختی و کالبدی فرسوده هستند. ما همواره تلاش کردیم تا هر سال بودجه‌ای برای بهبود زیرساخت‌های این مدارس را مصوب کنیم.

تنهایی در پایان گفت: به لحاظ عمرانی، مدارس ناحیه ۳ منطقه بیشترین تعداد مدارسی با وضعیت فرسوده دارند. با تاکید بر بحث نوسازی و جذب حمایت‌های خیری برای منطقه ۸، انشالله موفق به انجام کارهای بزرگی خواهیم شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/PbFLd

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا