اقتصادیراه و کشاورزی

دانش بزرگترین ضعف صنعت ساختمان است

جامعه اقتصادی؛ سید محمدرضا علوی پور دبیر علمی اولین سمپوزیوم صنعت ساخت در حالی که دانش بزرگترین ضعف صنعت ساختمان است بدون شک صنعت ساخت نیاز به اکوسیستم تخصصی دارد.

به گزارش جامعه اقتصادی؛ سید محمدرضا علوی پور، دبیر علمی نخستین سمپوزیوم صنعت ساخت در نشستی خبری ضمن بیان این مطلب گفت: صنعت ساخت ۱۳ درصد جی دی پی جهانی را در بر می‌گیرد این صنعت حجم بزرگی از سرمایه‌گذاری را در خود دارد به گونه‌ای که تا سال ۲۰۲۸به ۱۹ تریلیون دلار می‌رسد.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر با صنعت سنتی مواجه هستیم و ۵۵ درصد این صنعت اتلاف می‌شود که می‌تواند هزینه‌ها را بالا ببرد.

علوی پور تاکید کرد: ۳۵ درصد این اتلاف خالص است که می‌توان از آن جلوگیری کرد اتلاف‌ها در صنعت ساخت نشئت گرفته از عدم دانش کافی است.

دبیر نخستین سمپوزیوم صنعت ساخت تاکید: کرد ادبیات تخصصی در این حوزه باید وارد ایران شود و آموزش و فرهنگ سازی را باید شروع کنیم.

علوی پور افزود: بانوان چالش‌های زیادی در این صنعت دارند و در این سمپوزیوم تلاش خواهد شد تا چالش‌های توسعه حرفه شغلی صنعت ساخت بررسی شود.

وی در پایان یادآوری کرد: صنعت ساخت نیاز به اکوسیستم تخصصی دارد تا بتوان تمامی تشکل‌ها را در کنار هم قرار داد بی‌گمان دانش بزرگترین ضعف صنعت ساختمان است و چالش اصلی صنعت ساخت سنتی بودن آن است.

لازم به ذکر است سمپوزیوم صنعت ساخت به صورت دو روزه در روزهای ۹ و ۱۰ شهریور ماه با حضور پروفسور لمینگ و شافل برگر در حوزه کسب و کار و مدیریت ساخت برگزار خواهد شد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/N3Tre

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا