اقتصادیفناوری اطلاعات

معاون علمی رئیس جمهور:

حرکت صنایع بزرگ به سمت دانش بنیان ها

جامعه اقتصادی ، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: شرکت های صنایع بزرگ کشور حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان را شروع کرده‌اند.

به گزارش جامعه اقتصادی ؛  مراسم امضای تفاهمنامه تأسیس مرکز راهبردی هوش مصنوعی و میدان‌های نفت و گاز دیجیتال و امضای قرارداد دستیابی به فناوری حفر چاه‌های افقی طویل و چند شاخه با بومی‌سازی ابزار آراس‌اس (RSS) سه‌شنبه شب ۲۳ آبان‌ ماه با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.

دهقانی فیروزآبادی در جلسه امضای توافقنامه همکاری مشترک با شرکت ملی نفت ایران، با بیان اینکه این توافق جزو بهترین و خوشحال کننده‌ترین اتفاقات در حوزه علمی و فناوری کشور به شمار می‌رود، از آن به عنوان یک گام دیگر برای قرار دادن شرکت‌های کوچک و متوسط در زنجیره تولید ارزش صنایع بزرگ کشور یاد کرد.

وی گفت: امروز توافقنامه همکاری مشترک در زمینه طراحی، ساخت و بهره‌برداری تجهیز حفاری هدایت‌پذیر دورانی(RSS) و فناوری های وابسته به امضا رسید.

دهقانی فیروزآبادی افزود: شرکت ملی نفت ایران در یکسال گذشته بدون تشریفات کارهای فناورانه خود را انجام داد و از این جهت صاحب رتبه نخست در بین سایر صنایع است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور به جایگاه شرکت‌های کوچک و متوسط اشاره کرد و اظهار داشت: بزرگ‌ترین نیاز اکو سیستم این است که بتوانیم شرکت های کوچک و متوسط را در زنجیره تولید ارزش صنایع بزرگ کشور وصل کنیم و این مسئله جزو شعار و سیاست‌های اصلی معاونت از ابتدا شروع فعالیت من بوده است.

وی افزود: شرکت های صنایع بزرگ کشور حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان را شروع کرده‌اند.

خبرنگار:فرزانه کشاورز معتمدی

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/MD1xM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا