اجتماعیشهری، جامعه

هجدهمین عید دیدنی افراد دارای معلولیت برگزار شد

جامعه اقتصادی :مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: هیچ شهروندی درجه دو‌ و سه نیست. برگزاری عیددیدنی ها یا دورهمی برای افراد دارای معلولیت تذکر افراد دارای معلولیت به مسولان برای ارایه خدمت بیشتر به این قشر است‌.

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، حمید صاحب در هجدهمین عید دیدنی افراد دارای معلولیت در بوستان ۲۲ بهمن با بیان اینکه نیازمند استفاده از همه ظرفیت های شهر برای ارایه خدمت به افراد دارای معلولیت هستیم افزود: بیش از ۴ هزار فرد دارای معلولیت در این عیددیدنی شرکت کرده اند که  این موضوع توانسته است موجبات ایجاد احساس خوشایند و ساختن حال خوب در آنان شود.

وی با اشاره به استقبال بالای افراد دارای معلولیت از عیددیدنی امسال گفت: بسیاری از افراد دارای معلولیت در این عیددیدنی علاوه بر تازه کردن دیدار با دوستان خود تبادل نظر می کنند که این‌موضوع سبب ایجاد حال خوب در آنان شده است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه عیددیدنی امسال به دلیل تلاقی ماه مبارک رمضان با نوروز با تاخیر برگزار شده است، گفت: عید دیدنی افراد دارای معلولیت همزمان با هفته سلامت برگزار شده است. پیش بینی شده است چنین رویدادها و گردهمایی هایی در طول سال نیز برگزار شود.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران‌نیز گفت: برگزاری عیددیدنی و دورهمی های سالانه در ابعاد بزرگ با هدف جلب توجه جامعه به حقوق افراد دارای معلولیت و رساندن صدای اعضای این جامعه به گوش مردم و مسولان برگزار میشود.

علی همت محمودنژاد افزود: به دنبال تشویق حضور افراد در جامعه هستیم تا مطالبات خود را بیان‌کنند. در عید دیدنی امسال تعدادی از نمایندگان حضور داشتند و به آنان اعلام‌کردیم که چیزی از آنان‌نمی خواهیم اما می خواهیم نگذارند به ما ظلم شود.

وی با طرح‌چند مطالبه جامعه افراد دارای معلولیت گفت: چرا عیدی افراد دارای معلولین پرداخت نمی شود؟ چرا ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان به درستی اجرا نشده و حق بهداشت، حق پرستاری افراد دارای زخم بستر اعمال نمی شود یا به صورت ناقص پرداخت می شود.

محمودنژاد  با بیان اینکه در موضوع مسکن‌نیز با مشکل رو به رو هستیم گفت: ۱۱۰ هزار معلول در کشور مسکن ندارند اما روز ملی مسکن‌معلولان از تقویم حذف شده است.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان با بیان اینکه از سال ۷۵ تاکنون گفته‌می شود افراد دارای دو‌معلول صاحبخانه می شوند اما این اتفاق رخ نداده است گفت: امروز ۱۴ هزار خانوار دارای دو‌معلول مسکن ندارند. کودکان اتیسم و سندرم داون و‌معلول بسترگرا نیز با این مشکل رو به رو هستند.

وی با قدردانی از مدیران اداره کل سلامت، مدیران این اداره را حامی افراد دارای معلولیت عنوان‌کرد و گفت: مدیران سلامت شهرداری تهران مهربان ترین نسبت به معلولان هستند اما سامانه جامع نیازهای افراد را تامین نمی کند.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان با اشاره به اینکه اکنون کارت استفاده از اتوبوس های خطوط تندرو در اختیار معلولان است، اظهار داشت: ما شهروند درجه در جامعه هستیم. اتوبوس ها برای استفاده فرد دارای معلولیت مناسب نیست و  اغلب پارک ها نیز چنین مشکلی را دارند.

وی با بیان اینکه ۲۰ سال قبل افراد دارای معلولیت تجمعات اینچنین را تجربه نکرده بودند گفت: تدریجا در حال توسعه شبکه افراد دارای معلولیت هستیم تا خدمت بیشتری به جامعه افراد دارای معلولیت کنیم.

در این عیددیدنی از برگزیدگان رشته های ورزشی برگزار شده در این رویداد با اهدای هدایایی تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/2vOrn

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا