دسته بندی نشده

هجدهمین مراسم عید دیدنی معلولان در منطقه ۱۰ برگزار شد

جامعه اقتصادی : شهردار منطقه ۱۰ از برگزاری هجدهمین مراسم عید دیدنی ۴۶۰۰ معلول شهر تهران در روز پنجشنبه در بوستان ۲۲ بهمن این منطقه خبر داد.

به گزارش جامعه اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع برای نشاط و شادابی معلولان گفت: مراسم عیدانه معلولان با حضور ۴۶۰۰ نفر از معلولان شهر تهران در بوستان ۲۲ بهمن از ساعت ۶ صبح امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت) آغاز شده است و این مراسم تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

وی افزود: این مراسم به همت مجموعه شهرداری منطقه ۱۰ و با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و علی همت محمودنژاد رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان به رسم سال‌های گذشته امروز برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به برنامه‌های درنظر گرفته شده در مراسم عیددیدنی معلولان گفت: اجرای برنامه‌های مفرح، استیج شادی، مسابقات فرهنگی، ورزشی از قبیل دارت، طناب ‌کشی، فوتبال دستی، شطرنج ویژه معلولان، پذیرایی و پخت آش توسط خانواده معلولان از جمله بخش‌های این مراسم است، همچنین امروز شهربازی بوستان به‌صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار گرفته است.

اخ‌الصنایع بیان کرد: در حاشیه این مراسم، ایستگاه‌های سلامت، مشاوره تغذیه، ورزشی و تفریحی برای معلولان، میز خدمت، کلینیک گل و گیاه، غرفه محیط زیست، غرفه بازیافت و بازارچه عیدانه هنرمندان دارای معلولیت برپا شده، همچنین تورگردشگری و تفریحی ویژه معلولان شهر تهران به موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت‌چنار با استفاده از خودروی برقی تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین مراسمی ضمن ایجاد نشاط و شادابی برای معلولان موجب می‌شود تا مسئولان از نزدیک با مشکلات معلولان آشنا شده و نسبت به بررسی آن اقدام کنند.

شهردار منطقه ۱۰ با تأکید بر اینکه همه باید در فراهم سازی شرایط زندگی بهتر برای این قشر خاص جامعه تلاش کنیم و این مهم نیازمند یک همت جمعی و همراهی مردم و مسئولان در کنار یکدیگر است، گفت: مناسب‌سازی بوستانها و معابر منطقه ویژه افراد دارای معلولیت و سالمندان، از جمله گام‌های مدیریت شهری منطقه برای فراهم کردن زمینه برای حضور این افراد در کنار سایر شهروندان است.

در حاشیه این مراسم، علی همت محمودنژاد رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد شهرداری منطقه ۱۰ در طراحی و مناسب‌سازی بوستان‌ها و معابر ویژه معلولان گفت: بوستان ۲۲ بهمن از جمله بوستان‌های مناسب‌سازی شده این منطقه برای تسهیل در تردد معلولان و نابینایان است که در آن سرویس بهداشتی، آبخوری‌ها و معابر این بوستان به گونه‌ای طراحی شده تا افراد دارای معلولیت با کمترین زحمت بتوانند جابه‌جا شوند.

لینک کوتاه : https://eghtesadejameh.ir/zEPnb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا